پریسا پهلوان: تجربه ثابت کرده در کنار فعالیت‌های مکتوب نمایش آثار به دیده شدن استعداد‌های هنرمندان کمک می کند
28/مرداد/1399 0

پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا معتقد است، گردآوری و انتشار کتاب “نقاشان زن ایران” اقدامی مفید و قابل تامل است.
به گزارش روابط عمومی گروه فرهنگی بات، پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا، ضمن تاکید بر مفهوم انسان هنرمند برای مواجه با ابعاد مختلف یک اثر هنری گفت: ما می‌توانیم با در نظر داشتن زنان به عنوان پدید آورنده اثر هنری و همچنین مردان به عنوان پدید آورنده اثر هنری آن‌ها را تحلیل کنیم.
پهلوان، بستر اجتماعی و رویدادهای سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر را مهمترین عوامل تاثیرگذار بر رویدادهای هنری دانست و افزود: با همین دیدگاه و حتی تمام فراز و نشیب‌های سال‌های اخیر، آثاری هنری که در کشور خلق شده، رشد و ارتقا داشته‌اند و در کل شاهد حرکتی رو به جلو در عرصه هنری کشور هستیم.
مدیر گالری ویستا در ادامه با اشاره به همسو شدن جامعه هنری با گسترش امکانات ارتباطی و جهانی شدن، گفت: با مرور این عوامل به این نتیجه می‌رسیم که حضور زنان در عرصه هنر رشد کمی خوبی داشته و از سوی دیگر آمار فارغ‌التحصیلان هنر نیز نوید رشد کیفی در بخش آکادمیک را می‌دهد. ادغام این مسیرها و تحولات، زیر سایه مدیریت شایسته فرهنگی، می‌تواند در آینده جایگاهی شایسته و دوره شکوفایی و طلایی برای هنر ما را به ارمغان آورد.
پریسا پهلوان در بخش دیگری از سخنانش به همسو شدن گالری‌داران با هنرمندان و تاثیر‌شان بر کشف و معرفی هنرمندان و جوانان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: برای تکمیل شدن و بهره‌برداری مفیدتر از این عرصه، حمایت مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری کشور ضروری است، چرا که حضور یک دست همه این عوامل در کنار هم رویدادهای بدیعی در تاریخ ثبت خواهد کرد.
پهلوان درباره گردآوری و انتشار کتاب “نقاشان زن ایران” نیز گفت: هر اقدامی در این زمینه مفید و قابل تامل است اما تجربه ثابت کرده در کنار فعالیت‌های مکتوب و نوشتاری جایگاه نمایش آثار و برگزاری نمایشگاه با استانداردهای روز، کمک بیشتری به دیده شدن استعداد‌های هنرمندان ما خواهد کرد.

پیام بگذارید

دسته بندی ها