بهنام کامرانی :کتاب‌های تحقیقی می‌توانند زمینه حضور زنان هنرمند ایران را در مجامع بین‌المللی مهیا کنند
21/مرداد/1399 0

کتاب‌های تحقیقی می‌تواند زمینه حضور زنان هنرمند ایران را در مجامع بین‌المللی مهیا کند
بهنام کامرانی معتقد است، یکی از راه‌های معرفی هنرمندان زن ایران به رویدادهای بین‌المللی انتشار کتاب‌های تحقیقی و پژوهشی است.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری بات، دکتر بهنام کامرانی هنرمند نقاش با اشاره به جایگاه زنان هنرمند ایران در فضای هنری کشور گفت: جایگاه هنرمندان زن در طی سال‌های گذشته هم به واسطه تولید آثار کیفی و هم کمی، رشد چشمگیری داشته است.
وی با برشماری دلایل این رشد، افزود: در سال‌های اخیر نسبت ورودی و خروجی بانوان هنرمند به دانشگاه‌های هنر و حضور در کلاس‌های خصوصی بیشتر شده است. از سویی دیگر خانواده‌ها نیز از بانوان هنرمند به شکل مالی و معنوی حمایت می‌کند که این دلایل موجب اقبال آنها شده است.
کامرانی ضمن اشاره به این موضوع که کل زنان هنرمند ایرانی بیش از تمام زنان هنرمند در خاورمیانه است، درباره راه‌هایی که می‌شود زنان هنرمند را در سطح بین‌المللی معرفی کرد گفت: مهم‌ترین نهاد معرفی هنرمندان همواره گالری‌ها هستند. البته کتاب‌های تحقیقی و پژوهشی در زمینه هنر زنان ایران به زبان انگلیسی، می‌تواند زمینه حضور آنها را در مجامع بین‌المللی و مارکت‌های هنری مهیا کند. همچنین استفاده از فضای مجازی یکی دیگر راه‌های این معرفی است.

پیام بگذارید

دسته بندی ها