آریا اقبال: کتاب” نقاشان زن ایران” اثری پژوهشی وراهی برای معرفی شاخصه‌های هنر ایران است
19/مهر/1399 0

مدیر گالری آریا معتقد است، شاخصه‌های هنر ایران را می‌توان با چاپ و عرضه کتاب‌هایی با زبان انگلیسی برای مخاطبین خارجی به دنیا معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی گروه فرهنگی بات، آریا اقبال شکوهی هنرمند نقاش ومدیر گالری آریا با بیان این‌که برای ارزیابی و کیفیت یک اثر و حتی بررسی جنبه‌های زیبایی‌شناسی آن به تفکیک جنسیتی اعتقاد ندارد، گفت: فکر می‌کنم در شرایط یکسان هنرمند‌ان هم یکسان عمل می‌کنند. من هیچ‌وقت اعتقاد ندارم که جایگاه زن‌ها در عرصه هنر از مردها بالاتر است یا برعکس، چون همه هنرمندان در شرایط مشابه‌ای کار می‌کنند.
اقبال، آگاهی را رمز موفقیت و لازمه رشد در کار هنری دانست و افزود: در طول تاریخ هرگاه که زنان به حقوق خود آگاهی داشتند و توانایی‌های خودشان را شناختند، یک جهش یا رویکردی نوین اتفاق افتاده است.
مدیر گالری آریا با اشاره به موفقیت و استقبال زنان در شغل گالری‌داری گفت: گالری‌داری ظرافت‌های خاص و در عین حال مدیریتی صبور می‌خواهد و به همین دلیل خانم‌ها در این عرصه جدی‌تر حضور پیدا کرده‌اند.
وی همچنین بر گسترش دامنه فعالیت‌ها و معرفی آثار هنرمندان ایرانی، فراتر از جغرافیای خاورمیانه تاکید کرد و گفت: معرفی هنر ایران به جامعه بین‌المللی موضوعی شایسته و امری لازم برای همسو شدن با جریان‌های هنری روز دنیا است. حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی، آرت‌فر‌ها و حراج‌های بزرگ، امری لازم است. گردآوری و چاپ کتاب درباره هنر ایران نیز ضروری به نظر می‌رسد و در این راستا چاپ کتاب ” نقاشان زن ایران” راهی برای معرفی شاخصه‌های هنر ایران است.
این هنرمند نقاش با اشاره به درخشش هنری زنان در سایر کشورهای خاورمیانه مثل پاکستان و لبنان، افزود: رشد هنری زنان در خاورمینه موضوعی قابل تامل است که این مسئله نشان از تاثیر و وام گرفتن هنرمندان از آثار یکدیگر دارد. تلاش‌ها و حتی رقابت‌های که در این زمینه در سال‌های اخیر شکل گرفته جایگاه جدیدی را برای هنر معاصر در منطقه تعریف کرده است.
آریا اقبال تاکید کرد: انتشار سراسری کتاب ” نقاشان زن ایران”، معرفی بخشی از تاریخ هنر ایران است که مطالعه آن ذهن مخاطب را نه فقط به دلیل خالق این آثار که زن‌ها هستند، بلکه به جریان هنری کشور و تمامیت هنر کشور سوق می‌هد و فکر می‌کنم این موضوع اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.
لازم به ذکر است، گروه فرهنگی “بات” یک گروه انتشاراتی متشکل چندین ناشرایرانی و خارجی است که قصد دارند زمینه معرفی هنرمندان ایرانی را تحت سری مجموعه‌هایی پژوهشی با عنوان هنرمندان ایرانی در عرصه بین‌المللی فراهم و بستر برگزاری نمایشگاه‌ها، ارتباط و اقتصاد آثار مختلف هنرمندان ایرانی را در خارج از کشور ایجاد کند.
کتاب “نقاشان زن ایران” به عنوان نخستین فعالیت این گروه فرهنگی و به زبان انگلیسی و طبق استاندارهای نشر جهان سال آینده میلادی در کانادا و اروپا منتشر خواهد شد.
تولید این کتاب در حال حاضر در مرحله تحقیق و گردآوری هنرمندان نقاش است. جهت آگاهی بیشتر از کتاب می‌توانند به سایتwww.baatart.com و یا پیچ اینستا گرام baatgroup مراجعه نمایند.

پیام بگذارید

دسته بندی ها